بالمیل چیست-بالمیل دست دوم | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

بالمیل چیست-بالمیل دست دوم | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

بالمیل یا آسیاب بالمیل یک دستگاه صنعتی است که برای خرد کردن و آسیاب کردن مواد جامد استفاده می‌شود. بالمیل‌ها به صورت عمودی یا افقی می‌توانند طراحی شوند و دارای یک دوار با سرعت‌های مختلف هستند که مواد جامد را به صورت تصادفی درون آن حرکت می‌دهند. بالمیل‌ها در صنایع مختلفی مانند صنایع معدن، سیمان، شیمیایی، غذایی و دارویی استفاده می‌شوند.


بالمیل یک نوع دستگاه صنعتی است که برای پردازش مواد غذایی، شیمیایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بالمیل شامل یک شیلنگ دایره‌ای بزرگ است که در داخل آن یک محفظه است که مواد مورد نظر در آن قرار می‌گیرند. سپس با چرخش بالمیل، مواد به صورت خمیری می‌شوند و در نهایت به شکل مورد نظر خارج می‌شوند. بالمیل در بسیاری از صنایع از جمله صنعت غذایی، دارویی، شیمیایی و مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

بالمیل چیست-بالمیل دست دوم |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات : مشهد بخار هم اکنون با بیش از 50سال سابقه درخشان و حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی و ارائه انواع تولیدات متنوع و مورد نیاز صنعت توانسته است با حفظ کیفیت و به کارگیری بهترین متریال و مواد اولیه قیمت تقریبا تمام تولیدات خود را تا 20% تخفیف و 100 % تضمین کیفیت قطعات کمتر از سایر تولید کنندگان وارد بازارهای داخلی و خارجی نماید. در این مقاله به موضوعات قیمت بالمیل دست دوم-آسیاب گلوله ای دست دوم-بالمیل شکلات دست دوم-فروش بالمیل سرامیکی-قیمت بالمیل آزمایشگاهی خواهیم پرداخت . ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع بالمیل چیست-بالمیل دست دوم با ضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم.
بالمیل چیست-بالمیل دست دوم |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات - مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع بالمیل چیست-بالمیل دست دوم در خدمت شما مشتریان گرامی باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت بالمیل دست دوم-آسیاب گلوله ای دست دوم-بالمیل شکلات دست دوم-فروش بالمیل سرامیکی-قیمت بالمیل آزمایشگاهی با ما همراه باشید . مجموعه بزرگ صنعتی مشهد بخار اولین تولید کننده دیگ آبگرم در ایران می باشد و با سعی و تلاش فراوان توانسته است کلیه بویلرها و ماشین آلات نفت و گاز را به کشورهای همجوار صادرات نماید. شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از بالمیل چیست-بالمیل دست دوم را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید .

بالمیل چیست-بالمیل دست دوم |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات : بالمیل چیست-بالمیل دست دوم طراحی و تولید شده در مجموعه مشهد بخار با 20% تخفیف هم اکنون به صورت عمومی و اختصاصی بر اساس نیاز مشتری در بازارهای داخلی و خارجی موجود می باشد. ما با افتخار اعلام می نماییم که اولین کارخانه با ضمانت نامه کتبی ۳ ساله و خدمات پس از فروش ۱۲ ساله در هر نقطه کشور عزیزمان ایران می باشیم و همچنین دارنده نشان و پلاک استاندارد و پلاک طلایی بین المللی می باشیم. جهت هرگونه مشاوره قبل خرید بالمیل چیست-بالمیل دست دوم و قیمت بالمیل دست دوم-آسیاب گلوله ای دست دوم-بالمیل شکلات دست دوم-فروش بالمیل سرامیکی-قیمت بالمیل آزمایشگاهی لطفا با یکی از شماره های مجموعه مشهد بخار در تماس باشید.

 

بالمیل چیست-بالمیل دست دوم | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات


بعد از مس بود که انسان فهمید سنگ‌های موجود در طبیعت خواص متفاوت داشته و می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. کشف معادن و خرد کردن سنگ‌ها چالش همیشگی انسان در طول تاریخ بوده است. انسان در طول زمان موفق شد وسایلی اختراع کند که با آنها سنگ‌ها را خرد کند. یکی از این تجهیزات بالمیل بود. بالمیل (Ball Mill) یا آسیاب گلوله‌‌ای وسیله‌ای متفاوت در خرد کردن مواد است که دامنه کاربردی‌اش محدود به معادن و صنایع سنگ نیست.
در این مقاله قصد داریم شما را آسیاب گلوله‌ای آشنا کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که بالمیل چیست و چه کاربردی در صنایع معدنی دارد.

بالمیل یا آسیاب گلوله‌ای چیست؟

بالمیل که در زبان فارسی به آن آسیاب گلوله‌‌ای گفته می‌شود در حقیقت سیلندری چرخان است که مواد معدنی درون آن ریخته می‌شود و براثر چرخش سیلندر عمل خردایش انجام می‌شود. عمل بالمینگ به منظور خرد کردن مواد به اندازه ذرات کوچک و گاه نانو استفاده می‌شود. در آسیاب گلوله‌‌ای، خرد کردن یک عمل دائم بوده و تا زمانی که مواد به اندازه کافی خرد نشود بالمیلینگ به اتمام نمی‌رسد.
بالمیلینگ یک اصطلاح است که برای نرم کردن و خرد کردن هر ماده‌ای حتی در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.
ایده آسیاب توپی که گاه به آن آسیاب گلوله‌ای گفته می‌شود یک ایده باستانی است و از زمان باستان به کار گرفته می‌شده است. اما به طور مشخص از دهه 1870 به کار گرفته شده است. از این دستگاه در آن سال‌ها برای خرد کردن سنگ چخماق استفاده می‌شد.

بالمیل چیست-بالمیل دست دوم | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

بالمیل به دوگونه در کارخانه‌ها وجود دارد:

  • بالمیل پیوسته: سیلندر به شکل مخروطی است.
  • بالمیل ناپیوسته: بالمیل ناپیوسته به شکل یک سیلندر استوانه‌ای ساخته می‌شود.

در قسمت طرز کار بالمیل در مورد این دو نوع سیلندر و نحوه کار آنها مفصل شرح داده خواهد شد.

بالمیل چیست-بالمیل دست دوم | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

مزایای استفاده از دستگاه بالمیل

هر فرایندی که در صنعت به طور مدام تکرار و به کار گرفته می‌شود بی‌گمان دارای مزایای مختلفی است که اربابان صنایع از آن استفاده می‌کنند. تداوم استفاده از آسیاب گلوله‌ای به‌ گونه‌ای است که موجب مزیت‌های مختلف می‌شود از جمله مهمترین مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تولید محصول با کیفیت: در دستگاه بالمیل به دلیل کنترل سرعت و حرکت، میزان چرخش مواد روی هم مشخص است. برای همین مواد خروجی از آسیاب گلوله‌ای دارای کیفیت یکسانی خواهند بود. زمانی که مواد داخل سیلندر در حال چرخیدن است بسته به جنس و قطر مواد، سرعت چرخش سیلندر تغییر خواهد کرد. یعنی بسته به این‌که چه نوع ماده‌ای در داخل سیلندر ریخته می‌شود و قطر آنها چه مقدار است، کارشناس سرعت متغیری را انتخاب خواهد کرد که براساس سرعت میزان برخورد مواد نیز متفاوت خواهد بود و خرد شدن نیز شکل متفاوتی به خود خواهد گرفت.
  2. فضای بیشتر در کارخانه :البته این مزیت، تنها مزیت استفاده از دستگاه بالمیل نیست، بلکه ویژگی استفاده از دستگاه بالمیل پیوسته نسبت به بالمیل ناپیوسته است. در کارخانه‌هایی که از دستگاه بالمیل پیوسته استفاده می‌شود به دلیل این‌که مواد بیشتری در دستگاه ریخته می‌شود و تولید محصول بیشتر است، نیاز به تعداد دستگاه بالا نیست و می‌توان از یک دستگاه به جای چند دستگاه بالمیل ناپیوسته استفاده کرد.
  3. تولید مواد سمی: به دلیل بسته بودن دستگاه بالمیل، مواد داخل دستگاه در زمان خرد شدن از دستگاه خارج نمی‌شود به همین نسبت شما از موادی استفاده می‌کنید که در زمان خرد شدن غبار سمی تولید می‌کند. استفاده از دستگاه آسیاب گلوله‌ای از انتشار مواد سمی جلوگیری می‌کند.
  4. می‌توان برای سنگ‌زنی مرطوب و خشک استفاده کرد: در آسیاب گلوله‌ای می‌توان از سنگ‌زنی خشک و مرطوب بهره برد. در آسیاب مرطوب از یک مایع استفاده می‌شود تا مواد روان ‌شده و بهتر روی هم چرخ بخورد و به این ترتیب مواد با کیفیت بهتری پودر خواهند شد. در آسیاب خشک داخل بالمیل هیچ مایعی وارد نشده و چرخش مواد روی هم بدون رطوبت انجام خواهد گرفت.
  5. استفاده در سنگ‌زنی ثانویه: استفاده از بالمیل این امکان را می‌دهد تا موادی که به شکل اساسی خرد نشده‌اند و مواد سختی هستند، یک بار دیگر داخل بالمیل ریخته و خرد شوند. برای همین بالمیل را می‌توان در صنایع گوناگون استفاده کرد.
  6. قابل اطمینان و آسان برای عملکرد خوب: آسیاب توپی با وجود سنگ‌زنی موثر و قدرتمند، ابزاری مطمئن و آسان برای کار است. آسیاب توپی ساختاری بسیار ساده و در عین حال اصل کار ساده دارد که مطمئناً کارایی آسان را تضمین می‌کند.

بالمیل چیست-بالمیل دست دوم | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

کاربرد آسیاب گلوله‌ای یا بالمیل چیست؟

خیلی‌ها در پاسخ به اینکه آسیاب بالمیل چیست، فکر می‌کنند حتما باید به کاربرد این دستگاه در کارخانه‌های سنگ‌شکن یا ذوب فلزات اشاره کنند. در حالی‌که کاربرد بالمیل فراتر از کارخانه‌های سنگ شکن است و در تمام صنایع حتی صنایع غذایی هم کاربرد دارد. باهم چند کاربرد بالمیل در صنایع مختلف را بررسی می‌کنیم.

  1. بالمیل در صنایع بازیافتی: یکی از مواردی که بالمیل در آن کاربرد دارد، دستگاه‌های بازیافتی است. با ریختن مواد داخل بالمیل و چرخاندن و خرد کردن آنها می‌توان پودر طلا نیز استخراج کرد. در بسیاری از کارگاه‌های بازیافت قطعات الکتریکی از بالمیل استفاده می‌شود؛ مثل خازن‌های سوخته شده یا کاتالیست‌ها.
  2. کارخانه‌های ذغال سنگ: یکی دیگر از موارد کاربرد دستگاه بالمیل در کارخانه‌های زغال سنگ است که سنگ‌های ذغال سنگ در سنگ‌شکنی ثانویه توسط دستگاه بالمیل خرد می‌شود.
  3. صنایع غذایی: به منظور پودرکردن مواد غذایی در حجم بالا از دستگاه‌های بالمیل استفاده می‌شود.

از جمله کاربردهای دیگر دستگاه بالمیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خرد کردن گلوله‌های فولادی فورج شده
  • فلدسپات
  • تولید مواد سرامیکی

بالمیل چیست-بالمیل دست دوم | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

نحوه کار بالمیل (آسیاب گلوله‌ای) چیست؟

همان‌طور که قبلا هم توضیح داده شد بالمیل در دو نوع پیوسته و ناپیوسته وجود دارد. تفاوت این دو دستگاه در طرز کار بالمیل‌هاست.

بالمیل پیوسته

در بالمیل پیوسته که شکل سیلندر بیشتر مخروطی است، مواد از یک طرف وارد دستگاه شده و بعد از خرد شدن از سمت دیگر خارج می‌شود. بعد از تغذیه مواد دستگاه که بدنه فولادی یا سرامیکی دارد شروع به چرخیدن می‌کند. با چرخش سیلندر مواد روی هم می‌چرخد یعنی به تبعیت از سیلندر مواد نیز حرکت دورانی پیدا می‌کنند و طبیعی خواهد بود که به دلیل عدم چسبندگی مواد به بدنه سیلندر، اندکی که مواد با سیلندر چرخید از بدنه جدا شده و به سمت پایین خواهد افتاد. براثر افتادن مواد یا به بدنه خورده یا روی دیگر مواد اصابت خواهد کرد که بر اثر این ضربات مواد به آرامی شکسته و در طول زمان پودر خواهد شد. در قسمت انتهایی یک فیلتر کارگذاشته شده است تا موادی که به اندازه فیلتر خرد شده‌ است از دستگاه خارج شود.

بالمیل ناپیوسته

در بالمیل ناپیوسته طرز کار بالمیل و خرد شدن مواد به همان شکل بالمیل پیوسته است. با این تفاوت که در بالمیل ناپیوسته مواد خودبه‌خود از دستگاه خارج نمی‌شود که باید دستگاه را متوقف و مواد آسیاب شده را از دستگاه خارج کرد.

بالمیل چیست-بالمیل دست دوم | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات
چند نکته مهم
در بعضی از دستگاه‌های بالمیل که بدنه فولادی یا سرامیکی نیست، برای آن‌که مواد بهتر خرد شوند از گلوله‌های سنگی استفاده می‌شود. اصولا یکی از وجه تسمیه‌های دستگاه و این‌که به آن آسیاب گلوله‌ای می‌گویند وجود همین گلوله‌های سنگی درون دستگاه است.
یکی از روش‌های خرد کردن مواد در دستگاه بالمیل روش مرطوب یا خیس است. در این روش معمولا تا نیمه سیلندر از آب پر شده و بعد از آن‌که مواد داخل دستگاه ریخته شد دستگاه شروع به چرخیدن می‌کند در این روش محصول ما یک دوغاب خواهد بود که معمولا بعد از آسیاب مواد خشک می‌شود.
یکی از پارامترهای مهم در خرد کردن مواد در آسیاب گلوله‌ای سرعت سیلندر است. هرچند به موارد دیگری مثل تعداد دور دستگاه، قطر و طول سیلندر و بزرگی مواد نیز بستگی دارد؛ اما سرعت چرخش سیلندر بر عمل خرد شدن و مصرف انرژی تاثیر مستقیم دارد. در عمل آسیاب کردن پارامتری به نام سرعت بحرانی وجود دارد که اگر سرعت سیلندر از آن محدوده بیشتر بالا برود، طبق قانون گریزازمرکز مواد به بدنه سیلندر چسبیده و عمل نرم ‌کردن کمتر شکل می‌گیرد. اگر سرعت دستگاه کمتر از حد معمول تنظیم شود، مواد بیش از حد فرسوده خواهد شد.

بالمیل چیست-بالمیل دست دوم | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات
نتیجه‌گیری
عمل بالمیلینگ یکی از متداول‌ترین نمونه‌های خردایش مواد است. اگرچه این روش، روش سنتی و قدیمی است؛ اما گذر سال‌ها و ورود تکنولوژی به این عرصه سبب شده است تا بالمیل کردن به شکلی منسجم‌تر و علمی‌تر انجام شود. امروزه جنس بدنه نسبت طول به قطر سیلندر همگی براساس مشاهدات علمی و کارهای آزمایشگاهی انتخاب می‌شود.
بالمیل چیست-بالمیل دست دوم |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات - در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار –بویلر– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی – بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت وتا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم. در این مقاله به موضوعات قیمت بالمیل دست دوم-آسیاب گلوله ای دست دوم-بالمیل شکلات دست دوم-فروش بالمیل سرامیکی-قیمت بالمیل آزمایشگاهی پرداختیم. مجددا توصیه می کنیم حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – بویلر– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.

 بالمیل چیست-بالمیل دست دوم | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

سوالات متداول در مورد بالمیل چیست

بالمیل یا آسیاب گلوله‌ای چیست؟

بالمیل یا آسیاب گلوله‌ای یک دستگاه صنعتی است که برای خرد کردن، مخلوط کردن و آسیاب کردن مواد جامد استفاده می‌شود. این دستگاه از یک سیلندر چرخان تشکیل شده است که داخل آن با گلوله‌های فلزی پر شده است. مواد جامد به داخل سیلندر ریخته می‌شوند و تحت نیروی گریز از مرکز و ضربات گلوله‌ها خرد می‌شوند.

انواع بالمیل

بالمیل‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که بر اساس شکل سیلندر، نحوه آسیاب کردن مواد و کاربرد تقسیم بندی می‌شوند.

  • بالمیل استوانه‌ای: این نوع بالمیل رایج‌ترین نوع بالمیل است و از یک سیلندر استوانه‌ای شکل تشکیل شده است.
  • بالمیل مخروطی: این نوع بالمیل برای آسیاب کردن مواد با دانه بندی ریز استفاده می‌شود.
  • بالمیل پیوسته: این نوع بالمیل برای آسیاب کردن مواد به صورت پیوسته استفاده می‌شود.

کاربرد بالمیل

بالمیل‌ها در صنایع مختلف مانند صنایع معدنی، شیمیایی، غذایی و داروسازی کاربرد دارند. از بالمیل‌ها برای خرد کردن، مخلوط کردن و آسیاب کردن مواد مختلفی مانند سنگ‌ها، فلزات، مواد شیمیایی، مواد غذایی و دارویی استفاده می‌شود.

بالمیل چگونه کار می‌کند؟

بالمیل از یک سیلندر چرخان تشکیل شده است که داخل آن با گلوله‌های فلزی پر شده است. مواد جامد به داخل سیلندر ریخته می‌شوند و تحت نیروی گریز از مرکز و ضربات گلوله‌ها خرد می‌شوند.

بالمیل چه انواعی دارد؟

بالمیل‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که بر اساس شکل سیلندر، نحوه آسیاب کردن مواد و کاربرد تقسیم بندی می‌شوند.

بالمیل در چه صنایعی کاربرد دارد؟

بالمیل‌ها در صنایع مختلف مانند صنایع معدنی، شیمیایی، غذایی و داروسازی کاربرد دارند.

چه عواملی بر عملکرد بالمیل تأثیر می‌گذارند؟

عوامل مختلفی مانند سرعت چرخش سیلندر، اندازه گلوله‌ها، نوع مواد و مقدار مواد بر عملکرد بالمیل تأثیر می‌گذارند.

بالمیل چگونه نگهداری می‌شود؟

بالمیل‌ها باید به طور منظم نگهداری شوند تا عملکرد مناسبی داشته باشند. از جمله اقداماتی که باید برای نگهداری بالمیل انجام شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن کاری منظم سیلندر و گلوله‌ها
  • تعویض گلوله‌های فرسوده
  • تمیز کردن سیلندر و گلوله‌ها

چه عواملی بر اندازه دانه بندی مواد آسیاب شده تأثیر می‌گذارند؟

عوامل مختلفی مانند سرعت چرخش سیلندر، اندازه گلوله‌ها، نوع مواد و مدت زمان آسیاب کردن بر اندازه دانه بندی مواد آسیاب شده تأثیر می‌گذارند.

بالمیل چه محدودیت‌هایی دارد؟

بالمیل‌ها محدودیت‌هایی دارند که باید در هنگام استفاده از آنها در نظر گرفته شوند. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالمیل‌ها برای آسیاب کردن مواد با اندازه بزرگ مناسب نیستند.

  • بالمیل‌ها برای آسیاب کردن مواد با دانه بندی بسیار ریز مناسب نیستند.

  • بالمیل‌ها برای آسیاب کردن مواد حساس به حرارت مناسب نیستند.

مزایای استفاده از بالمیل چیست؟

بالمیل‌ها مزایای زیادی دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالمیل‌ها می‌توانند مواد را با اندازه دانه بندی یکنواخت آسیاب کنند.
  • بالمیل‌ها می‌توانند مواد را با سرعت بالا آسیاب کنند.
  • بالمیل‌ها می‌توانند مواد را با صرفه اقتصادی آسیاب کنند.

هنگام کار با بالمیل چه نکات ایمنی باید رعایت شود؟

هنگام کار با بالمیل باید نکات ایمنی زیر را رعایت کنید:

  • قبل از شروع به کار با بالمیل، مطمئن شوید که بالمیل به درستی نصب شده است.
  • قبل از شروع به کار با بالمیل، مطمئن شوید که گلوله‌های داخل بالمیل مناسب هستند.
  • در هنگام کار با بالمیل، از لباس کار و تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید.
  • در هنگام کار با بالمیل، از ورود افراد غیر مجاز به محدوده بالمیل جلوگیری کنید.